marți, 30 noiembrie 2021

Rambling autumn - Inner peace

***

Toamna hoinară
-
Spirite împăcate




    Dacă nu plouă mărunt, atunci cade brumă groasă și strălucitoare, dacă nu e umed, atunci e vânt uscat și pătrunzător.
    În casă spiritele s-au mai împăcat, au scos andrelele, ața și firele de lână, oghealul început anul trecut, niște fețe de pernă, o horboțică cu istorie medievală... Eu aștept îndeosebi pernuțele umplute cu mentă uscată, să le pun toată iarna sub perna mare și de fiecare dată cînd m-oi întoarce pe partea cealaltă să mă cuprindă aroma proaspătă și liniștitoare.
    Când intru în bașcă e cald, lejanca e ca patul ursului în bârlog și are și un secret - dacă bagi mâna sub plapumă găsești sâmburi uscați de bostan, bunica zice că sunt buni împotriva paraziților. Iar mă va pune să mă culc odată cu găinile, ea uită că eu nu stau acasă ca dânsa și vreau să mă mai uit la un film după lucru.
    Am terminat cu hoinăreala, coacem plăcinte și petrecem toamna și toate jalele, bem un ulcioruș de vin și voi asculta urarea bunicii la fiecare păhăruț:
    „Cu ajutorul Domnului, poate trecem cu sănătate și iarna asta...”



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu