luni, 2 octombrie 2023

Modigliani... and other

 ***
 
 Modigliani...
 
 
    Datorită sketch-zamesului din anul acesta de la Kalachevaschool am făcut o copie după un portret de-a lui Modigliani. Opera lui impresionează. E genul de artă la care te uiți, te tot uiți, te uiți în altă parte, iar în fața ochilor persistă tabloul lui. E vorba de o intrigă, te atrage să tot cauți în traseurile de culoare, de parcă ar fi ascuns ceva acolo. M-am aprins îndată ce am văzut lecția. Trebuia de folosit alte materiale, chiar și bucăți de textile, pastel, guași, dar eu sunt cu creioanele, mi-au concrescut în degete definitiv, nu pot să le las. Mi-a părut simplu, îmi închipui cum ar fi el în zilele noastre și cum face lecții de sketching, zicând: - nu vă complicați cu proporțiile, uite-așa, linia gâtului foarte elegantă, mâinile trebuie să fie expresive, să se vadă bine, conturăm cu negru ca să delimităm nuanțe apropiate și nici într-un caz nu vă complicați viața, desenând niște ochi... Și m-am simțit și eu un pic Modigliani...

Azi e altă zi și vreau să adaug aici încă două copii după doi pictori. Am preluat încercarea de pe profilul Tweeter - @VirtualStudio, cu hashteg-ul #PortraitChallenge.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu