joi, 4 februarie 2021

Through Soroca...

***

Prin Soroca...



Sunt abonată în facebook la pagina unui fotograf din Soroca, care se numește Vadim Șterbate și care mă impresionează în primul rând prin măiestria sa, dar cel mai mult mă fascinează dragostea sa față de localitatea de baștină, care se simte în aceste fotografii. Soroca este un orășel din Republica Moldova, situat pe malul râului Nistru și care deține una dintre comorile istorice ale Moldovei - Cetatea Soroca.
Condusă de fotografia sa, am schițat desenul de mai sus.
Nu mă puteam hotărî - să desenez cu creioanele sau să folosesc acuarelele. Și... am întins mâna spre creioane, cu gândul ușuratic, de ce să nu mă prefac a fi unul din acei pictori, care mai întâi fac o schiță legeră, schematică, pentru a determina nuanțele de culori și a delimita eroii imaginii. Recunosc, până acum îmi era lene să fac așa ceva, și în general nu mă pot impune să fac un desen de două ori, doar în caz că mă plătește careva, mercantila de mine...
L-am făcut. Și mi s-a trezit conștiința, care mă rodea - „...ai zis că-l faci pe hârtie bună, îngrijit, amplasat frumos pe foaie...” - au trecut vreo două zile, am lipit scotch pe o foaie bună, deci am delimitat spațiul, am făcut schița cu creionul..., au mai trecut două zile, conștiința mă roade...
Și a sosit clipa unei seri liniștite, când m-am așezat, suduind în gând procrastinarea, am deschis acuarelele, mi-am turnat apă și cu cea mai mare sârguință de care sunt în stare, am făcut desenuțul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu