sâmbătă, 22 februarie 2020

Baltic States - Riga

***



La rândul ei, Riga, cu o scenă amuzantă, absolut întâmplător reflectă ceea ce s-a întâmplat la noi în seara asta. Pisica noastră și-a făcut drum la fereastră, a ieșit pe pervaz, și, deoarece, e deprinsă să trăiască la la etajul trei, acum însă suntem la unu, nu a văzut niciodată în imediata apropiere o altă pisică, chiar la doi pași de ea. Un miorlăit grosolan cum n-am mai auzit la ea, și o blană ridicată în formă de creastă până în vârful cozii, ne-au speriat pe ambii. Oluș a ieșit în fugă afară, să reușească s-o dea în casă, ea s-a năpustit asupra lui, eu din casă doar am încercat să o iau spre mine - pisica mea extrem de blândă s-a transformat într-o sălbătăciune cu ochii complet negri și fără pic de omenesc în ei, leit un demon de noapte, era periculos să mă apropii de ea. E sperioasă la maximum și această întâlnire i-a provocat o groază absolută. E o situație comică și în același timp nu prea. E pisică de cameră, și mi-e frică că, dacă o scap afară n-o mai găsesc, căci nu fuge, nu vine înapoi, dar se buchisește într-un loc și nu se mișcă.
I-a fost dată o bleandă, căci altfel nu se putea, și a aterizat pe comoda înaltă de sub fereastră, încercam să mă ating de ea, s-o liniștesc, mă lovea cu labele, am lăsat-o și a fugit sub pat. După o jumătate de oră i s-au limpezit ochii, dar merge pe furișate prin odaie și se tot uită la fereastra ceea, dacă nu vine cineva după ea. Prima dată am văzut în comportamentul ei nu pur și simplu frică, ci o agresiune amestecată cu groază. Acum s-a liniștit, dar încă o vreme va sta încordată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu