marți, 21 mai 2019

The acacia has gone mad - Au înnebunit salcâmii

***


Azi, în drum spre muncă, am numărat salcâmii, care îi vedeam. Am numărat 21 de salcâmi - înfloriți și mirositori. Parcă aș vrea să fie mai mulți. Este un cântec extraordinar de frumos despre ei, cântat de Tudor Gheorghe, cu versuri de poetul basarabean Arhip Cibotaru - Au înnebunit salcâmii. Când îl ascult, de fiecare dată mă trec fiori.









Au înnebunit salcâmii 
De atâta primăvară
Umblă năuciți prin vânturi
Cu tot sufletu’n afară. 
Și l-au scos spre dimineață
Alb și încărcat de rouă,
Cu miresme tari de ceruri,
Smulse dintr-o taină nouă. 
Au înnebunit salcâmii,
Și cu boala lor odată
S-a întâmplat ceva, îmi pare,
Și cu lumea asta toată. 
Parcă s-a făcut mai clară,
Parcă s-a făcut mai bună,
Parcă dragostea întreagă
Vrea pe note să și-o pună. 
Păsările aiurite
Își scot sufletul din ele
Alungat de doruri multe
Călătoare peste stele. 
S-ambătat pădurea verde,
Nu mai pare atât de calmă,
Ține luna lunguiață,
Ca pe-o inimă, în palmă. 
Nu-mi vezi sufletul cum iese
În haotice cuvinte?
Au înnebunit salcâmii,
Iar tu vrei să fii cuminte. 
[Arhip Cibotaru]


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu