duminică, 21 aprilie 2024

An hour with Picasso

***

O oră cu Picasso



    Văd un magazin cu de toate pentru desenat, am intrat și am observat și un anunț - oră de desen, azi, toată ziua. Mă decid imediat, mă înregistrez, plătesc și vin la ora dată. În fundul magazinului găsesc o scară abruptă, ce urcă la mansardă, un cabinet mic plin de soare și multă căldură, aproape fără aer, dar nicidecum nu mă oprește faptul. O doamnă foarte drăguță mi-a explicat  puțin starea lucrurilor și a zis să aleg ce vreau să desenez. Eu am ales să reproduc o pictură de-a lui Picasso, Acrobatul și băiatul arlechin. Bineînțeles, am fost atrasă de mult albastru, roșu și niște nuanțe complicate bej-galben-ocru nisipos. Și m-am apucat - ea mi-a schițat un pic cu creionul liniile de bază și eu am continuat, apoi am trecut la creioane colorate. În fine, a fost tare fain. Să fi planificat și n-ar fi ieșit așa de bine.
    Ce am învățat:
    Să trasez niște linii generale, ușoare, care să servească ca axe pentru erou sau eroii principali ai desenului și ca contururi generale ale obiectelor.
    Când începem să lucrăm cu culori - alegem culorile planificate, iar pentru fiecare culoare mai alegem și celelalte nuanțe, câte avem. De ex., am ales să fac haine roșii - iau creionul roșu plus cât mai multe nuanțe de roșu. 
    E preferabil de pus un timp limită și să-l respecți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu