miercuri, 15 noiembrie 2023

Let me tell you a story...

***
 
Hai să vă spun o poveste...
 
 
    Corabia pierdută
 
    - Bunicule, zi-ne o poveste, hai! Uite, noi ne culcăm, suntem cuminți, ne învelim până sub barbă și ascultăm, cum vrei tu.
    - Hai, mai lăsați-mă, drăcușorilor, ia-te la ei, ce le-au căzut cornițele, s-au făcut cuminți. Eu-s bătrân, abia fâlfâi din gură, n-am dinți, ce-o să faceți voi dacă adorm înaintea voastră? Iar să mă boiți pe față, după moda asta a voastră trans... trans..
    - Nuuu, noi vom adormi înaintea ta, promitem!
    - Bun, mă înfoaie o poveste, fix ca o bășină îmblătoare prin mațe, demult-demult...
    - Nu, numai nu ca o bășină de-ale tale, că va puți!
    - Bun, n-o scot chiar pe toată, ha-ha-ha! - ce bună e asta, încă mai am haz, chiar îs bun... Hai să vă văd! Eu încep.
    De obicei, nu se întâmplă dintr-astea, însă nu există vreun om care să știe ce se întâmplă, și cum, și când, are voie, n-are voie, trebuie sau nu trebuie, să știți de la mine! S-a întâmplat.
    Era odată o corabie. Într-o bună zi s-a pierdut corabia într-o imensă mare de cerneală, cu tot cu comandant și basta. De-asupra mării acesteia în loc de ceață, cum se cuvine, plutea un somn, moale și cleios. Puteai să vezi vise aievea și să stai culcat ca între nori sau ca într-un puf imens zmuls de pe pântecele rațelor... Nu există o plăcere mai mare, cei cu LSD-ul pot să se hlizească ca niște nătângi, nu-mi pasă, eu știu ce spun...
    - Ah, iată de ce s-a pierdut corabia - a adormit  comandantul și toți ceilalți. Și dacă era somn în loc de ceață, atunci unde poate să fie asta, în altă lume? Într-o lume de poveste, ca cea cu pirații din Caraibe? Ce interesant! Și cât de neagră poate să fie lumea ceea, dacă marea e cerneală. Precis că e lumea de dincolo, iar ei au avut o busolă blestemată. Poate au avut un trădător, sărmanul a vrut să le facă rău și a ajuns și el dincolo, daa, sărmanul.
    - Nu, nu somnul e cauza și ei n-au adormit. Eu vă spun, în secret, au inventat totul, au întors lumea cu susul în jos, iar acum du-te și caută-i de unde nu-s. Au scris pe bucăți de hârtie niște brașoave, le-au băgat în sticle goale de rom, după cum e obiceiul, aruncându-le, ca cei proști să le găsească.
    - Și ce-au făcut mai departe?
    - Da de unde să știu eu? Să mai născocească și alții povești... Acei cu politica mă-sii!... Că eu mă duc să descarc corabia... Găsită...


    Inspirată de challenge-ul FolkTale Week 2023 cu firul de cuvinte: Lost - Ink - Sea - Sleep - Underground - Illusion - Found

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu