duminică, 3 septembrie 2023

And, ... the color graphics began...

 ***
 
 Deci, grafica în culori a început...
 
    Iată și culorile au apărut! Am revenit la acuarelă și ce ușoară este față de creioane! Atât de evidentă e forța brutală a grifului, care sapă în hârtie, aproape abuzând de ea, încât  se observă urmele și pe următoarea foaie a carnetului. O forță asemănătoare demonstrează și acuarela, dar în ce formă? - atingând ușor foaia, mângâind-o cu firele pensulei, schimbându-i ușor relieful, cu eleganță și măiestrie. Parcă ar fi două stihii diferite - apă și pământ.
    Așa,... un fel de introducere poetică...
    Am folosit acuarela și, folosind același procedeu al hașurei, am desenat „eroul”. Se are în vedere fiecare trasare de pensulă, dar se cunoaște că aspectul liniei depinde de forma pensulei, deci se poate vorbi despre orice linie, pată, șfichi, zgârietură, atingere, întorsătură, că este o linie, este o apariție și manifestare a materialului, pe care îl folosim. E foarte bizar și complicat să exprim acest gând, privind masa de lucru și înțelegând că orice obiect, indiferent de forma și destinația lui, ar putea să facă o „linie” și fiecare dintre aceste „linii” pot avea oricare denumire, care am indicat mai sus. Încă o dată mă repet - e complicat... eu fac eforturi, cândva, promit, voi fi mai explicită.
    Deci, grafica în culori,... ce să zic, culori am folosit, dar că a fost grafică, mai puțin. Aș zice, că mai am de exersat.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu