luni, 1 iunie 2020

An alley

***



Încă o mică scenă din inima Pragăi. Mă plimb pe pagina ei de pe fb. Mi-a atras atenția această pompă artizanală de apă și biluța ceea de la mâner, parcă ar fi un pompon de la căciuliță. Am îmbinat alb-negrul cu coloratul. Și m-am ținut cu dinții ca să nu colorez partea alb-negru. O umbră gri tot mi-a scăpat.  E greu să știi unde să te oprești și când oare e gata desenul.


 ***
Să continue povestea...

Era o seară ca toate serile. (De fapt, totul începe într-o seară ca toate serile. Trebuie să facem fiecare seară specială, să nu fie seri ca toate serile.) Moșul făcuse ce a avut de făcut ca de obicei și s-a culcat. A deschis la o vreme ochii și nu înțelegea unde se află; în casă tropăit, afară alergat și un fel de hărmălaie, pocnete și alte zgomote. Nu că s-ar fi speriat, dar s-a înciudat la culme. 
A ieșit pe scări și a holbat niște ochi, căci pe fântâna lui cea nouă dansau și urlau trei michiduță în carne și oase. S-a întors în casă și s-a uitat la ceas, dar ceasul stătuse în loc. A mai ieșit o dată - aceeași priveliște. S-a aplecat după mătură, care stătea în colțul ușii și a mers cu ea spre cei trei, care erau urcați pe capacul fântânii și bocăneau în acoperiș ca într-o tobă.
- Hei, împielițaților, de unde v-ați luat aici? Hei, mă auziți?
Niciun răspuns. Era de-acum chiar lângă ei, dar parcă nici nu-l vedeau.
- Opriți-vă, nebunilor, e noapte, zgomotul vostru se aude în tot satul, acuși va fi toată lumea la poarta mea! (Cu lumea din sat nu te pui - e urgia urgiilor)
Se înfuria tot mai tare și a ridicat mătura să-i lovească, dar necurații au sărit de pe fântână, l-au înconjurat și au început să se rotească în jurul lui tot mai repede și mai repede, până ce moșul a căzut, iar michiduță au făcut o tananică pe spatele lui.
A cântat cocoșul și, după o seară ca toate serile, o zi ca toate celelalte a început. Moșneagul s-a trezit în patul lui și nu înțelegea ce s-a întâmplat, vis sau aievea. S-a sculat și a mers la fântână - era parcă neschimbată.
A trecut și ziua asta.
Noaptea, iarăși, aceeași peripeție, și alte nopți la fel, aproape un an a ținut calvarul acesta.

(urmează)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu