joi, 5 martie 2020

Life is a struggle

***



Acum nu mai simt așa de multă frică de faptul, cum îmi va ieși desenul. Dar, veșnica mea problemă este momentul începerii acțiunii (ce noțiune! parcă scriu un tratat științific). Până mă apuc să trag prima linie, mamă dragă, umblu prin odaie haotic, deschid telefonul, îl închid, pun calculatorul, mă uit în poștă (toate aceste lucruri erau făcute o dată, de dimineață), caut vreo poamă să pun în gură, îmi vine pofta să beau ceai, mă joc cu pisica, care se uită la mine cu pretențiozitate, că de fapt ea nu mi-a cerut-o, între toate aceste acțiuni mă așez pe scaun de nenumărate ori și privesc foaia curată ca o idioată.
De ce? De ce nu am voință, energie, disciplină? Ce nu mai am oare? Și așa cu toate activitățile, care le fac în viața mea...
...Am depistat pricina! E vinovat Marte (apropo e luna martie), care în harta mea natală e poziționat în zodia Rac. Și se zice că săracul Marte e într-o poziție cum nu se mai poate de incomodă, e la fel cum ar fi cu mâinile legate, energia acțiunii pusă într-un cufăr legat în cruciș și curmeziș cu lanțuri de oțel, ...nu, de titan. Iată vinovatul, zodia asta Rac, care miorlăie și nu spune deschis și tare ce vrea, emoții alandala și de intensitate necorespunzătoare cu situația, îmi ține în stăpânire pe Marte al meu, energia mea, voința, forța și puterea în cleștii ceia ai lor! Dramă, nu alta...
Și așa mai aduce a victimizare, și tot e din cauza lui, care este încă o etapă în purcederea mea la acțiune. „Nu pot, nu iese nimic, la ce îmi trebuie, din cauza ăstuia, celuia, celei, eu nu fac nimic, nimeni nu mă susține cu adevărat...” - suferință, chinuri și soartă ca vai de dânsa...
„Dați-mi voie să mă plâng!”, așa se numește tot acest text.
Și încep să mă iau cu bombonica - hai, deschide carnetul; hai, măcar fă câteva linii; hai, azi fă schița și dacă vei vrea vei colora, dacă nu altădată; alege oricare imagine vrei, dă-l încolo de continuitate, pur și simplu desenează... Și iată șiretlicul, că dacă desenul e început, îmi stă undeva acolo în organism și-l simt din când în când cum îmi stopează mișcarea, și mai devreme sau mai târziu îl fac definitiv. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu