vineri, 22 ianuarie 2021

A special book

***

O carte specială




...E iarnă, nu-i așa?... Întreb și eu, ca să mă asigur că sunt prezentă, căci ultima vreme parcă-s aflată undeva în străfunduri; - zic eu că am rădăcini de Urs...
Sunt una din fanii lui Sherlock Holmes. Nu am văzut toate filmele din  lume cu el, dar cele ce le-am văzut și le mai revăd din când în când, îmi oferă o plăcere enormă.
Apropo, opera despre el a fost prima carte citită după ce cărțile cele subțirele pentru copii începuseră să mă plictisească ușor, or, este cartea cea cu care am început a explora lumea celor adulți din lumea cărților „cu puține desene”. E o carte ce mi-a fost însoțitor, dar mă gândesc, că nu am ales ceva mai feminin, de exemplu vreun roman de dragoste, cu toate că am unul echivalent cu Sherlock Holmes, și anume pe „Jane Eyre” de Charlotte Bronte.
Dar detectivele și romanele de aventuri mă atrăgeau mai tare, chiar și acum. Cred că e mai real, ca un copil încă fiind prin clasa a șasea să aleagă aventuri, taine și mistere, presupun că e exact vârsta pentru ele. În desfășurare, când deja încep să apară primele semne de dezvoltare sexuală, se trezesc și interesele pentru romanele de dragoste, cam peste vreo doi ani de la clasa a șasea.
Țin minte cât m-au speriat povestirile „Panglica pestriță” și „Câinele din Baskerville”, după mintea mea de atunci ele au fost adevărate istorii horror, asemenătoare istorioarelor Mâinii Negre, care iese din perete, cu care se speriau copii, povestindu-le între ei. Dar în același timp m-au ajutat să învăț să nu cred orbește în ceea ce te sperie, dar să explorez puțin spaima, să înaintez în întunericul absolut al ei, folosindu-mi rațiunea, respectiv m-a făcut  să înțeleg că am curaj și unele momente pot fi schimbate sau pot fi „altceva”, dacă le afli esența.
Aș vrea să specific că am fost un copil extrem de fricos, mă speriau o mulțime de lucruri, eram deja enervantă uneori cu fricile mele extrem de variate - de război, de furtună, de întuneric, de apă, de câini, de pod, de beci, de subsol, de omizi ș.a. - acum analizez că inconștient am ales acest gen de literatură, ca să învăț unele procedeie pentru depășirea acestor frici.

În schița de mai sus e reprezentată prima scenă din serialul sovietic „Aventurile lui Sherlock Holmes”, momentul când  doctorul Watson își caută locuință și urmează să-l cunoască pe renumitul detectiv.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu